Pre to, že sa niekto rozhodne či už pravidelnejšie alebo len „víkendovo“ jazdiť na motorke existuje určite niekoľko atraktívnych dôvodov. Šanca spoznávať svoje blízke ako aj vzdialené okolie s pocitom slobody a zároveň komfortom na kolesách. Pre iného to naopak môže značiť praktickú dochádzku do práce a niekto v tom môže vidieť dokonca kariéru profesionálneho závodníka či príležitosť zdolávať extrémnejšie podmienky jazdy.
Pokiaľ sa radíte k tým, čo s jazdou na motorke súkromnejšie skúsenosti nemajú, avšak rozhodne chcete byť skôr alebo neskôr hrdým majiteľom vlastného motocykla, môžeme si predstaviť hneď niekoľko typov motoriek spolu s ich charakteristikou, respektíve informáciou o tom, pre aké podmienky sú určené. Tieto detaily dokážu byť pri výbere kľúčové, avšak to už určite viete. Spravme si preto stručnú rekapituláciu.
K známym voľbám sa radia obľúbené modely z kategórie Superšport.
Táto možnosť so sebou prináša silný motor a vysokú rýchlosť. Na druhej strane je nevýhodou nižší komfort pri sedení (aj pre spolujazdca) a samozrejme nutnosť dodržiavať maximálne bezpečie. Neskúsení jazdci sa tejto voľby môžu vyľakať, v opačnom prípade zasa riskujú zdravie. Rovnako sa však hodí pripomenúť, že pre tento štýl jazdy je zrejme najideálnejšia integrálna, čiže uzavretá prilba.
Naopak pohodlie, pohodová jazdu a luxus je typický pre Chopper, respektíve Cruiser.
Ak ste videli minimálne jeden film o motorkároch, určite máte jasnejšiu predstavu o čom je reč. Slobodná jazda a na motorke drsní chlapíci so srdcom rebela. Samozrejme filmové násilie sa nás už netýka, avšak ten samotný a závideniahodný pôžitok z dlhšej jazdy je určite zrovnateľný. Jednoducho si vyložte e nohy, chyťte sa kormanu a všetko ide ako po masle. Silnou stránkou je ich komfort a takisto štýl, nevýhodou naopak vyššia hmotnosť.
Pre milovníkov dlhšej trasy a zbieranie dobrodružstiev sú doporučené takisto modely z kategórie cestovno/turistických a pre tých, čo majú v pláne častokrát skrížiť svoju trasu tiež s hrboľatým prírodným terénom je voľba pomerne jasná, a tou je enduro.